الاثنين، 23 مايو 2011

مجلسكم الموقر

يا سيادة المجلس مش معنى إنى هانزل يوم 27 مايو إنى عاوزه مجلس رئاسى او إنى عميلة وبثير الفتن وعاوزه أوقع بين الجيش والشعب اللى كنا دايما بنقول إنهم " إيد واحدة" أنا نازله لان ليا مطالب وشايفه ان نزولى ممكن يخليها تتنفذ ، ومش معنى إن بحب الجيش إنى منتقدش المجلس العسكرى ومش معنى إنى بنتقد المجلس إنى بتدخل فى الامن القومى للبلاد وبهدد أمن مصر لانى فاهمه كويس ان المؤسسة العسكرية شئ ومجلسكم الموقر شئ أخر .
وعشان كل ده وبما إن حضراتكم رضيتم تمسكوا البلاد فمينفعش انكم تتعاملوا معانا بمنطق بابا مبارك اللى مينفعش نتكلم عنه او ننتقده ، سيادة المجلس انا بحبك وبقدرك لكن القرارت اللى اتخذت فى الفترة الاخيرة مقلقلة والتهديدات بالاقتصاد والانهيار الامنى مش مريحانى ووصفنا بالعملاء مزعلنى جامد... وحتى لو انا كنت نازلة يوم 27 مايو ومطالبى مش محدده او حتى نازلة وانا معنديش مطالب متوقعش منكم انكم تقولوا عليا كده.... وشكرا عمنا المجلس

هناك تعليقان (2):

  1. الأستاذة هدير حسن

    تحية طيبة
    أقوم بإجراء دراسة عن المدونين فى مصر فى إطار رسالتى للماجستير ،وأتشرف بإضافة مدونتكم فى عينة المدونات الخاصة بى ، وأرجو من سيادتكم تزويدى بعنوان البريد الالكترونى للإجابة عن استمارة الاستقصاء ، وسيكون لكم جزيل الشكر على تعاونكم واهتمامكم ، وأتشرف بالرد على أى استفسار بخصوص طلبى .

    مع شكرى للاهتمام والتعاون مرة أخرى
    bloggingsurvey@yahoo.com
    مها بهنسى المعيدة بكلية الإعلام-جامعة القاهرة

    ردحذف